Miraculum: Biedronka i Czarny Kot: Odcinek 7 — Faraon
Bajkę oglądano 2066 razy
Faraon to podtytuł siódmego odcinka serialu Biedronka i Czarny Kot. Czarnym charakterem tego epizodu będzie złoczyńca zwany Faraon. Przemieni się w niego pewnej młody historyk, który będzie chciał przywrócić do życia pewną egipską księżniczkę. Biedronka i Czarny Kot będą musieli zmierzyć się z całą armią mumii aby go pokonać.
Odcinek rozpoczyna się od scenki, podczas której Minarette przegląda najnowszy wpis na bloku swojej przyjaciółki. Alya zajmuje się tropieniem Biedronki i opisywaniem jej wyczynów. Notka na blogu dotyczy podręcznika do historii, który super bohaterka upuściła zwisając z helikoptera. Alya po pobieżnych oględzinach książki dochodzi do wniosku, że musi ona należeć do jednej z uczennic uczęszczającej do jej szkoły. Jest tego całkowicie pewna.
Marinette jak zwykle wpada w panikę. Jeśli przyjaciółka poprosi ją o pożyczenie podręcznika, którego ona oczywiście nie ma na pewno zacznie coś podejrzewać. Tikki uspokaja ją mówiąc, że co się stało już się nie odstanie i zamiast się zamartwiać trzeba działać. Jeśli Marinette chce zachować swoją tożsamość w tajemnicy musi jak najszybciej odzyskać książkę zanim Alya zdąży zajrzeć do środka. Następnie Tikki uruchamia komputer nastolatki i otwiera stronę z informacją, o nowej ekspozycji w Luwrze. Jej tematyką będzie starożytny Egipt. Następnie Tikki namawia Marinetta, aby wybrała się tam w towarzystwie Alyi i zabrała ze sobą książkę. Dziewczyna nie ma pojęcia jaki związek może mieć żyjący przed tysiącami lat faraon Tutenchamon z Biedronką, jednak Tikki twierdzi, że ta wizyta będzie warta zachodu.
Marinette kontaktuje się z Alyą mówiąc, że na wystawie w Luwrze natrafiła na coś, co powinno ją zainteresować. Ma to związek z Biedronką. Obie wybierają się do muzeum. Podczas wizyty Alya jest bardzo podekscytowana. Mówi koleżance, że jest o krok od zidentyfikowania prawdziwej tożsamości Biedronki. Mówi o podręczniku który wpadł w jej ręce oraz o tym, że z takich książek korzystają tylko uczniowie ich szkoły. Uczęszczają do niej 43 dziewczyny, a Biedronka musi być jedną z nich. Marinette stara się oczyścić z podejrzeń, jednak Alya droczy się z nią i prosi o pożyczenie swojego podręcznika. Marinette wykręca się twierdząc, że zostawiła go w domu i powołuje się na swoje roztrzepanie. Alya jest jednak uparta i nie daje za wygraną. Mówi, że uwierzy jej tylko wtedy, gdy Marinette przyniesie do szkoły swój podręcznik.
W czasie gdy dziewczyny zmierzają w stronę wystawy faraona Tutenchamona obok nich przemyka młody mężczyzna, który nagle upuszcza plik papierów oraz wisiorek. Przedstawia się im jako Jalil Kubdel, starszy brat jednego z ich kolegów, Alixa. Następnie odchodzi idąc na spotkanie z ojcem. W tym czasie Alya pyta Marinette, po co w ogóle tu przyszły. Dziewczyna próbuje grać na zwłokę, a Tikki kieruje ją w stronę wiszących na ścianie papirusów. Po chwili tropicielka Biedronki zauważa, że brakuje ich translacji i przestaje się nimi interesować.
W tym samym czasie Adrien przegląda najnowszy wpis na blogu Alyi. Po przeczytaniu wpisu on również zaczyna się zastanawiać, czy przypadkiem Biedronka nie chodzi do jego szkoły. Po chwili wracamy do muzeum. Pan Kubdel i Jalil dołączają do Marinette i Alyi stojących obok zwojów, a Jalil zaczyna tłumaczyć im znaczenie symboli. Identyfikuje mężczyznę trzymającego berło jako faraona Tutenchamona, a kobietę obok niego jako księżniczkę Nefertiti. Otaczają ich mumie. Mówi również, że księżniczka zmarła przed faraonem i że egiptologom udało się odczytać hieroglify. Twierdzi, że scena przedstawiona na papirusie przedstawia uroczystość Zmartwychwstania, podczas której faraon próbuje przywrócić swoją żonę do życia. Dodatkowo sugeruje, że zwój zawiera również zaklęcie, które jest w stanie przywrócić życie zmarłym.
Marinette oraz jej przyjaciółka uważają, że młody egiptolog wyciąga za daleko idące wniosku. Tego samego zdania jest pan Kubdel, twierdząc, że to tylko legenda i nie można tego zapisu interpretować tak dosłownie. Jalil jest jednak przekonany co do swoich racji, dodatkowo twierdzi, że jest w stanie to udowodnić. Potrzebuje jednak dostępu do cennego berła, dzięki któremu będzie mógł przetłumaczyć treść zaklęcia. Pan Kubdel traci cierpliwość i zaczyna krzyczeć na chłopaka. Uważa, że starożytnych artefaktów o tak wielkiej wartości historycznej nie można traktować jak zabawki. Odchodzi sugerując Jalilowi, aby zamiast bujać w obłokach skupił się na prawdziwym świecie. Oczywiście Władca Cieni od razu zauważa okazję do ataku i wysyła do niego akumę.
Alya powoli zaczyna się nudzić i wyciąga z torby znaleziony podręcznik do historii. Marinette pod pozorem podekscytowania wytrąca z jej ręki książkę twierdząc, że znalazła coś ciekawego na temat Biedronki. Tymczasem przed muzeum Jalil przemienia się w Faraona dysponującego mocami starożytnych, egipskich bogów. Przemienia się w Thota po czym tworzy bańki w których zamyka odwiedzających muzeum gości oraz kilku strażników. Dziewczyny chowają się za ekspozycją a Alya zaczyna transmitować całe zajście za pomocą swojej komórki. W tym czasie Marinette wymyka się i przemienia w Biedronkę. Adrien oglądając całe zdarzenie na komputerze również się przemienia i pędzi na pomoc swojej koleżance. Tymczasem faraon kradnie starożytny zwój oraz berło.
Uruchamia się system bezpieczeństwa Luwru. Stalowe kraty osuwają się blokując wszystkie wyjścia. Biedronka próbuje walczyć ze złoczyńcą, jednak ten rzuca ją na ścianę. Po chwili na miejsce dociera także Czarny Kot, jednak on również jest bezsilny w walce z egipskim bogiem. Gdy dostrzega on Alyę kryjącą się za wystawą porywa ją zabierając ze sobą zwój oraz manuskrypt.
Biedronka i Czarny Kot uciekają z sali korzystając z mocy Kataklizmu. Na zewnątrz budynku natomiast przemieniony w Anubisa faraon przemienia wszystkich w mumie. Podobno potrzebuje 100 mumii aby móc przeprowadzić rytuał wskrzeszenia księżniczki.
Słysząc to Biedronka rusza na pomoc swojej przyjaciółce, jednak przez przypadek trafia w jedną z baniek. W tej chwili wraca Czarny Kot i przebija ją pazurem. Oboje biegną na dach aby obserwować ceremonię odbywającą się na dziedzińcu. Alya na zwoju dostrzega postać, która wygląda tak, jakby trzymała jojo Alya pyta o nią faraona a tym informuje ją, że to bogini Biedronka, która 5.000 lat temu pokrzyżowała jego szyki i udaremniła ceremonię wskrzeszenia.
Faraon zaczyna recytować zaklęcie a wielki promień światła wystrzeliwuje ze szklanej piramidy znajdującej się prze muzeum. Promień otwiera na niebie magiczny portal. Mumie w tym czasie chwytają Alyę i zaczynają ciągnąć ją w stronę piramidy, jednak przeszkadza im w tym Czarny Kot. Biedronka w tym czasie domyśla się, że Akuma musiała opętać wisiorek. Niestety faraon przemienia się w boga Horusa i odlatuje zabierając ze sobą Alyę. Mumie zaczynają atakować Kota, jednak Biedronka zamyka je we wnętrzu autobusu. Następnie korzystając z jojo oplata je wokół szyi faraona zrywając z niej wisiorek. Niestety udaje mu się go odzyskać. W chwilę przed tym, jak Alya ma zniknąć we wnętrzu portalu Biedronka wykorzystuje swój Szczęśliwy Traf, a kostium Biedronki spada. Następnie prosi faraona, aby mogła zająć miejsce swojej koleżanki. Dzięki temu będzie miał on szansę zemścić się za wydarzenia sprzed 5.000 lat. Faraon przystaje na tą propozycję. Biedronka korzystając z podstępu zrywa wisiorek z szyi faraona i chwyta akumę. Jalil wraca do swojej poprzedniej postaci i wszystko wraca do normy. Następnie oddaje Alyi jej telefon, a ta pyta ją o jej wiek. Biedronka chcąc zdjąć jej podejrzenia z Marinette twierdzi, że jest za stara żeby być uczennicą jej szkoły. Potem po kryjomu wraca do swojej postaci i idzie na spotkanie z przyjaciółką. Tłumaczy jej, że została przemieniona w mumię i dlatego Alya nigdzie nie mogła jej znaleźć. Z jednej strony dziewczyna jest zadowolona z nowych informacji. Wie już, że Biedronka ma przynajmniej 5.000 lat, z drugiej jednak zauważa, że książka zniknęła z jej torby.
Później tego samego wieczoru Tikki tłumaczy, że jest ona znacznie starsza niż 5.000 lat. Na dodatek towarzyszyła i była kwami wszystkich biedronek na przełomie wieków. Każda z nich była jednak inna. Po tych wyjaśnieniach sugeruje Marinette, aby ta kładła się już spać, ponieważ nazajutrz czeka ją klasówka z historii.
Odcinek rozpoczyna się od scenki, podczas której Minarette przegląda najnowszy wpis na bloku swojej przyjaciółki. Alya zajmuje się tropieniem Biedronki i opisywaniem jej wyczynów. Notka na blogu dotyczy podręcznika do historii, który super bohaterka upuściła zwisając z helikoptera. Alya po pobieżnych oględzinach książki dochodzi do wniosku, że musi ona należeć do jednej z uczennic uczęszczającej do jej szkoły. Jest tego całkowicie pewna.
Marinette jak zwykle wpada w panikę. Jeśli przyjaciółka poprosi ją o pożyczenie podręcznika, którego ona oczywiście nie ma na pewno zacznie coś podejrzewać. Tikki uspokaja ją mówiąc, że co się stało już się nie odstanie i zamiast się zamartwiać trzeba działać. Jeśli Marinette chce zachować swoją tożsamość w tajemnicy musi jak najszybciej odzyskać książkę zanim Alya zdąży zajrzeć do środka. Następnie Tikki uruchamia komputer nastolatki i otwiera stronę z informacją, o nowej ekspozycji w Luwrze. Jej tematyką będzie starożytny Egipt. Następnie Tikki namawia Marinetta, aby wybrała się tam w towarzystwie Alyi i zabrała ze sobą książkę. Dziewczyna nie ma pojęcia jaki związek może mieć żyjący przed tysiącami lat faraon Tutenchamon z Biedronką, jednak Tikki twierdzi, że ta wizyta będzie warta zachodu.
Marinette kontaktuje się z Alyą mówiąc, że na wystawie w Luwrze natrafiła na coś, co powinno ją zainteresować. Ma to związek z Biedronką. Obie wybierają się do muzeum. Podczas wizyty Alya jest bardzo podekscytowana. Mówi koleżance, że jest o krok od zidentyfikowania prawdziwej tożsamości Biedronki. Mówi o podręczniku który wpadł w jej ręce oraz o tym, że z takich książek korzystają tylko uczniowie ich szkoły. Uczęszczają do niej 43 dziewczyny, a Biedronka musi być jedną z nich. Marinette stara się oczyścić z podejrzeń, jednak Alya droczy się z nią i prosi o pożyczenie swojego podręcznika. Marinette wykręca się twierdząc, że zostawiła go w domu i powołuje się na swoje roztrzepanie. Alya jest jednak uparta i nie daje za wygraną. Mówi, że uwierzy jej tylko wtedy, gdy Marinette przyniesie do szkoły swój podręcznik.
W czasie gdy dziewczyny zmierzają w stronę wystawy faraona Tutenchamona obok nich przemyka młody mężczyzna, który nagle upuszcza plik papierów oraz wisiorek. Przedstawia się im jako Jalil Kubdel, starszy brat jednego z ich kolegów, Alixa. Następnie odchodzi idąc na spotkanie z ojcem. W tym czasie Alya pyta Marinette, po co w ogóle tu przyszły. Dziewczyna próbuje grać na zwłokę, a Tikki kieruje ją w stronę wiszących na ścianie papirusów. Po chwili tropicielka Biedronki zauważa, że brakuje ich translacji i przestaje się nimi interesować.
W tym samym czasie Adrien przegląda najnowszy wpis na blogu Alyi. Po przeczytaniu wpisu on również zaczyna się zastanawiać, czy przypadkiem Biedronka nie chodzi do jego szkoły. Po chwili wracamy do muzeum. Pan Kubdel i Jalil dołączają do Marinette i Alyi stojących obok zwojów, a Jalil zaczyna tłumaczyć im znaczenie symboli. Identyfikuje mężczyznę trzymającego berło jako faraona Tutenchamona, a kobietę obok niego jako księżniczkę Nefertiti. Otaczają ich mumie. Mówi również, że księżniczka zmarła przed faraonem i że egiptologom udało się odczytać hieroglify. Twierdzi, że scena przedstawiona na papirusie przedstawia uroczystość Zmartwychwstania, podczas której faraon próbuje przywrócić swoją żonę do życia. Dodatkowo sugeruje, że zwój zawiera również zaklęcie, które jest w stanie przywrócić życie zmarłym.
Marinette oraz jej przyjaciółka uważają, że młody egiptolog wyciąga za daleko idące wniosku. Tego samego zdania jest pan Kubdel, twierdząc, że to tylko legenda i nie można tego zapisu interpretować tak dosłownie. Jalil jest jednak przekonany co do swoich racji, dodatkowo twierdzi, że jest w stanie to udowodnić. Potrzebuje jednak dostępu do cennego berła, dzięki któremu będzie mógł przetłumaczyć treść zaklęcia. Pan Kubdel traci cierpliwość i zaczyna krzyczeć na chłopaka. Uważa, że starożytnych artefaktów o tak wielkiej wartości historycznej nie można traktować jak zabawki. Odchodzi sugerując Jalilowi, aby zamiast bujać w obłokach skupił się na prawdziwym świecie. Oczywiście Władca Cieni od razu zauważa okazję do ataku i wysyła do niego akumę.
Alya powoli zaczyna się nudzić i wyciąga z torby znaleziony podręcznik do historii. Marinette pod pozorem podekscytowania wytrąca z jej ręki książkę twierdząc, że znalazła coś ciekawego na temat Biedronki. Tymczasem przed muzeum Jalil przemienia się w Faraona dysponującego mocami starożytnych, egipskich bogów. Przemienia się w Thota po czym tworzy bańki w których zamyka odwiedzających muzeum gości oraz kilku strażników. Dziewczyny chowają się za ekspozycją a Alya zaczyna transmitować całe zajście za pomocą swojej komórki. W tym czasie Marinette wymyka się i przemienia w Biedronkę. Adrien oglądając całe zdarzenie na komputerze również się przemienia i pędzi na pomoc swojej koleżance. Tymczasem faraon kradnie starożytny zwój oraz berło.
Uruchamia się system bezpieczeństwa Luwru. Stalowe kraty osuwają się blokując wszystkie wyjścia. Biedronka próbuje walczyć ze złoczyńcą, jednak ten rzuca ją na ścianę. Po chwili na miejsce dociera także Czarny Kot, jednak on również jest bezsilny w walce z egipskim bogiem. Gdy dostrzega on Alyę kryjącą się za wystawą porywa ją zabierając ze sobą zwój oraz manuskrypt.
Biedronka i Czarny Kot uciekają z sali korzystając z mocy Kataklizmu. Na zewnątrz budynku natomiast przemieniony w Anubisa faraon przemienia wszystkich w mumie. Podobno potrzebuje 100 mumii aby móc przeprowadzić rytuał wskrzeszenia księżniczki.
Słysząc to Biedronka rusza na pomoc swojej przyjaciółce, jednak przez przypadek trafia w jedną z baniek. W tej chwili wraca Czarny Kot i przebija ją pazurem. Oboje biegną na dach aby obserwować ceremonię odbywającą się na dziedzińcu. Alya na zwoju dostrzega postać, która wygląda tak, jakby trzymała jojo Alya pyta o nią faraona a tym informuje ją, że to bogini Biedronka, która 5.000 lat temu pokrzyżowała jego szyki i udaremniła ceremonię wskrzeszenia.
Faraon zaczyna recytować zaklęcie a wielki promień światła wystrzeliwuje ze szklanej piramidy znajdującej się prze muzeum. Promień otwiera na niebie magiczny portal. Mumie w tym czasie chwytają Alyę i zaczynają ciągnąć ją w stronę piramidy, jednak przeszkadza im w tym Czarny Kot. Biedronka w tym czasie domyśla się, że Akuma musiała opętać wisiorek. Niestety faraon przemienia się w boga Horusa i odlatuje zabierając ze sobą Alyę. Mumie zaczynają atakować Kota, jednak Biedronka zamyka je we wnętrzu autobusu. Następnie korzystając z jojo oplata je wokół szyi faraona zrywając z niej wisiorek. Niestety udaje mu się go odzyskać. W chwilę przed tym, jak Alya ma zniknąć we wnętrzu portalu Biedronka wykorzystuje swój Szczęśliwy Traf, a kostium Biedronki spada. Następnie prosi faraona, aby mogła zająć miejsce swojej koleżanki. Dzięki temu będzie miał on szansę zemścić się za wydarzenia sprzed 5.000 lat. Faraon przystaje na tą propozycję. Biedronka korzystając z podstępu zrywa wisiorek z szyi faraona i chwyta akumę. Jalil wraca do swojej poprzedniej postaci i wszystko wraca do normy. Następnie oddaje Alyi jej telefon, a ta pyta ją o jej wiek. Biedronka chcąc zdjąć jej podejrzenia z Marinette twierdzi, że jest za stara żeby być uczennicą jej szkoły. Potem po kryjomu wraca do swojej postaci i idzie na spotkanie z przyjaciółką. Tłumaczy jej, że została przemieniona w mumię i dlatego Alya nigdzie nie mogła jej znaleźć. Z jednej strony dziewczyna jest zadowolona z nowych informacji. Wie już, że Biedronka ma przynajmniej 5.000 lat, z drugiej jednak zauważa, że książka zniknęła z jej torby.
Później tego samego wieczoru Tikki tłumaczy, że jest ona znacznie starsza niż 5.000 lat. Na dodatek towarzyszyła i była kwami wszystkich biedronek na przełomie wieków. Każda z nich była jednak inna. Po tych wyjaśnieniach sugeruje Marinette, aby ta kładła się już spać, ponieważ nazajutrz czeka ją klasówka z historii.